Formulier subdocs
Concept
Subdocs zijn subformulieren die genest zitten binnen een lijst in het hoofdformulier. Specifiek aangeduide waardes binnen de subdocs kan je vervolgens in de lijst op het hoofdformulier visualiseren bij wijze van samenvatting of overzicht. Daar vind je bovendien ook de functionaliteiten om een extra subdoc toe te voegen of een bestaande subdoc te verwijderen.
Use case
Zelfde als bij lijsten (aantal items is niet op voorhand gekend), maar de eigenschappen per item zijn erg uitgebreid waardoor visualisatie binnen een subdoc of subformulier gewenst is.
De subdocs functionaliteit is enkel beschikbaar in de backoffice.
Diagrammen
Diagram met boomstructuur: subdocs zijn ondergeschikt aan formulieren die dan weer gekoppeld zitten binnen een dossier.
Diagram met de relatie tussen subdocs en formulieren verder uitgediept. De lijst in het hoofdformulier wordt opgebouwd met geselecteerde info uit de subdocs. Bijvoorbeeld: elke subdoc bevat de info over één specifieke vestiging van het bedrijf. Zo ontstaat in het hoofdformulier een ‘beknopte’ samenvatting of overzicht van alle vestigingen.
Voorbeeld
Screenshot van het hoofdformulier.

Screenshot van een subdoc.

Meer info
Zie verdere info over hoe je subdocs opzet en instelt.
Klik hier voor een bijkomend uitgewerkt voorbeeld met visualisatie.
Zie verdere info over bijlages en het plaatsen van bijlages in de context van een subdoc.
Backoffice gebruikerservaring binnen een formuliertaak.
Backoffice gebruikerseravring binnen het formulierscherm.