Bijlages beheren
Bijlage uploaden
Handmatige upload via frontoffice of backoffice
Een frontoffice gebruiker laadt een bijlage op in de context van een formulier en dit via een formuliertaak.
Een backoffice gebruiker laadt een bijlage op in de context van een dossier, een formulier of een subdoc.
Dossier > bestanden: bijlage uploaden binnen de context van een dossier (los van formulieren).
Formuliertaak: bijlage uploaden via een formulierveld.
Upload via exposed API
Het is mogelijk om een bijlage te uploaden via exposed API. Dit gebeurt binnen de context van een dossier.
Bijlage tag toevoegen
Om structuur aan te brengen in een veelheid van bijlages is het mogelijk om tags toe te kennen. Dit gebeurt door een backoffice gebruiker in het Dossier > bestanden scherm. Vervolgens kan de backoffice gebruiker bijlages gaan filteren op tag.
Opgelet: een backoffice gebruiker kan standaard bestaande tags toewijzen aan een bijlage, maar om nieuwe tags aan te maken, is een specifieke UI autorisatie nodig.
Bijlage in context plaatsen
Naast bijlages die je rechtstreeks in een formulier kan uploaden en/of downloaden, kan een dossierbeheerder via de backoffice ook opgeladen bijlages in de context van het formulier of zelfs van een subdoc in het formulier plaatsen. Zo worden ze beschikbaar als contextbestanden bij het uitvoeren van een formuliertaak of bij het raadplegen van het formulier in de backoffice.
Bijlage kopiëren naar een ander dossier
Documentatie volgt.
Bijlage downloaden
Handmatige download via frontoffice of backoffice
Klik hier voor meer inzicht in de ervaring voor een frontoffice gebruiker (donwloadzone).
Klik hier voor meer inzicht in de ervaring voor een backoffice gebruiker:
Download via exposed API
Het is mogelijk om een bijlage te downloaden via exposed API.
Bijlage verwijderen
Een bijlage verwijderen kan technisch gesproken op twee manieren gebeuren:
Hard delete: het bestand is volledig verdwenen uit de applicatie. Dit gebeurt wanneer je tijdens het invullen van het formulier een bestand uploadt en dan direct terug verwijdert.
Soft delete: het bestand is niet meer zichtbaar in de frontoffice of backoffice, maar het is nog steeds aanwezig binnen de applicatie.
Dit kan handmatig gebeuren vanuit het backoffice dossier > bestanden scherm (mits soft deletion is geconfigureerd via een specifieke applicatie-eigenschap).
Dit kan automatisch gebeuren via een specifieke service taak template binnen de workflow.