Takenlijst
Concept
De takenlijst biedt een backoffice gebruiker het overzicht over alle taken die aan hem of haar toegewezen zijn. Deze taken staan opgelijst in een tabel die de gebruiker kan filteren en sorteren. Standaard staan de taken opgelijst volgens opleveringsdatum (due date) en dit oplopend van oud naar recent. Bedoeling is dus dat de gebruiker de taken één voor één afwerkt. Vanuit de takenlijst kan de gebruiker doorklikken naar een specifieke taak of naar een individuele dossierpagina waar verdere acties en/of details beschikbaar zijn. De takenlijst bereik je via Mijn dashboard > mijn taken.
Weergaves
Standaard weergave
De standaard weergave visualiseert volgende informatie:
Urgentie: toont een bol als de due date nadert (geel) of overschreden is (rood).
Reactie: verwijst naar een reactie of notitie in het dossier.
Taak: naam van de taak.
Dossier: dossierlabel.
Opleveringsdatum of due date: deadline voor de taak.
De standaard weergave heeft de volgende parameters:
Gesorteerd op opleveringsdatum (due date) en dit oplopend van oud naar recent.
Geen filters ingesteld.
20 items per pagina.
Aangepaste weergave
Als gebruiker kan je een aangepaste weergave bouwen door één van bovenstaande parameters te wijzigen. Het is niet mogelijk om een aangepaste weergave op te slaan. Om terug te keren naar de standaard weergave klik je op de knop Wis zoekopdracht rechts bovenaan.
Voorbeeld
Letter | Beschrijving |
---|---|
A | Aanduiding van het aantal taken in scope van de huidige weergave. Indien de resultaten verdeeld zijn over meerdere pagina’s, zie je de range die op de huidige pagina zichtbaar is. |
B | Maximaal aantal taken gevisualiseerd per pagina. Standaard is dit ingesteld op 20. |
C | Aanduiding urgentie (zie opleveringsdatum (due date) bij de taakeigenschappen). Drie mogelijkheden:
|
D | Aanduiding reactie (voor meer info zie dossierpagina). |
E | Inactieve filter. |
F | Aflopend of oplopend sorteren op opleveringsdatum (due date). |
Taaktoewijzing
Vanuit Studio kan een configurator regels opstellen over welke taken de workflow engine aan welke gebruiker mag toewijzen. Dit gebeurt via een combinatie tussen taakeigenschappen enerzijds en roldefinities anderzijds. Klik hier voor meer info over taaktoewijzing.