Skip to main content
Skip table of contents

CMMN optionele actie instellen

Vooraf

Nadat je een CMMN hebt aangemaakt (zie pagina Beheer CMMN) kan je onderstaand stappenplan volgen om deze in te stellen. Voor CMMN zijn er heel wat mogelijkheden die we hier bewust niet bespreken, omdat binnen Skryv de use case voor CMMN beperkt blijft tot optionele gebruikerstaken.

Stap 1: gebruikerstaak

Configureer een gebruikerstaak binnen het case plan model.

image-20250130-084950.png

Stap 2: play knop

Stel de gebruikerstaak in als optioneel door er de play knop aan toe te voegen.

image-20250130-085254.png

Stap 3: eigenschappen

Kijk nu in het eigenschappen panel uiterst rechts om minimaal volgende eigenschappen in te stellen:

  • Name: dit is de naam of het label van de actie zoals de gebruiker die zal zien.

  • Candidate groups: enkel gebruikers die deze rol zijn toegewezen, komen in aanmerking voor de optionele actie. Zie pagina gebruikerstaken toewijzen voor meer info hierover.

image-20250130-085624.png

Stap 4: assignee

Deze stap is optioneel en enkel van nut bij het instellen van optionele taken voor backoffice medewerkers.

Specifieke user toewijzen op basis van een procesvariabele. Dit zorgt ervoor dat enkel de backoffice medewerker die bezig is met het dossier (hij of zij heeft bijvoorbeeld de eerste intake of controle uitgevoerd) de optionele actie toegewezen krijgt.

image-20250130-085812.png

Zie ook de pagina gebruikerstaken toewijzen voor meer info hierover.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.