CMMN optionele actie instellen
Vooraf
Nadat je een CMMN hebt aangemaakt (zie pagina Beheer CMMN) kan je onderstaand stappenplan volgen om deze in te stellen. Voor CMMN zijn er heel wat mogelijkheden die we hier bewust niet bespreken, omdat binnen Skryv de use case voor CMMN beperkt blijft tot optionele gebruikerstaken.
Stap 1: gebruikerstaak
Configureer een gebruikerstaak binnen het case plan model.

Stap 2: play knop
Stel de gebruikerstaak in als optioneel door er de play knop aan toe te voegen.

Stap 3: eigenschappen
Kijk nu in het eigenschappen panel uiterst rechts om minimaal volgende eigenschappen in te stellen:
Name: dit is de naam of het label van de actie zoals de gebruiker die zal zien.
Candidate groups: enkel gebruikers die deze rol zijn toegewezen, komen in aanmerking voor de optionele actie. Zie pagina gebruikerstaken toewijzen voor meer info hierover.

Stap 4: assignee
Deze stap is optioneel en enkel van nut bij het instellen van optionele taken voor backoffice medewerkers.
Specifieke user toewijzen op basis van een procesvariabele. Dit zorgt ervoor dat enkel de backoffice medewerker die bezig is met het dossier (hij of zij heeft bijvoorbeeld de eerste intake of controle uitgevoerd) de optionele actie toegewezen krijgt.

Zie ook de pagina gebruikerstaken toewijzen voor meer info hierover.