JIRA Service Management
Inleiding
Jira Service Management (JSM), ook gekend als Jira Service Desk (JSD), is een ticket management systeem voor het opvolgen van requests of incidenten. Via de JSD-connector kan je vanuit een dossier een ticket aanmaken in een Jira Service Management omgeving.
Setup
Maven dependency in pom.xml
Voeg onderstaande maven dependency toe in je pom.xml. Dit zorgt ervoor dat de connector code binnengehaald en meegenomen wordt in de build van je applicatie.
<dependency>
<groupId>com.skryv.connectors</groupId>
<artifactId>jsd</artifactId>
<version>${skryv.version}</version>
</dependency>
Applicatie eigenschappen
JSM-specifieke applicatie eigenschappen die je moet toevoegen.
Eigenschap | Uitleg |
|---|---|
| Base URL van de JSM omgeving waarmee je wil connecteren. |
| (Verwijzing naar) private key. |
| (Verwijzing naar) access token. |
| (Verwijzing naar) consumer key. |
| (Verwijzing naar) secret. |
Services en functies
createCustomer
Hiermee kan je een klant aanmaken in Jira Service Management
Voorbeeld workflow expression
${jsd.createCustomer(String email, String fullName)}
Input
Parameter | Data type | Voorbeeld | Uitleg |
|---|---|---|---|
String | john@example.com | E-mailadres als basis om de klant aan te maken in JSM. | |
fullName | String | ‘john doe’ | Volledig naam van de klant. |
Output
Geen specifieke output.
Error
Je krijgt een error indien de klant al gekend is in JSM.
createTicket (1)
Hiermee kan je een ticket aanmaken in Jira Service Management. Met deze variant is het mogelijk om requestCollectionValues mee te sturen.
Voorbeeld workflow expression
${jsd.createTicket(String serviceDeskId, String requestTypeId, TreeMap<String, String> requestFieldValues, TreeMap<String, String> requestComplexFieldValues, TreeMap<String, ArrayList<String>> requestCollectionValues, String raiseOnBehalfOf)}
Input
Parameter | Data type | Voorbeeld | Uitleg |
|---|---|---|---|
serviceDeskId | String | ||
requestTypeId | String | ||
requestFieldValues | TreeMap <String, String> | ||
requestComplexFieldValues | TreeMap <String, String> | ||
requestColluctionValues | TreeMap <String, ArrayList<String>> | ||
raiseOnBehalfOf | String |
Output
Geen specifieke output.
createTicket (2)
Hiermee kan je een ticket aanmaken in Jira Service Management.
Voorbeeld workflow expression
${jsd.createTicket(TreeMap<String, String> requestFieldValues, TreeMap<String, String> requestComplexFieldValues, TreeMap<String, ArrayList<String>> requestCollectionValues, String raiseOnBehalfOf)}
Input
Parameter | Data type | Voorbeeld | Uitleg |
requestFieldValues | TreeMap <String, String> | ||
requestComplexFieldValues | TreeMap <String, String> | ||
requestColluctionValues | TreeMap <String, ArrayList<String>> | ||
raiseOnBehalfOf | String |
Output
Geen specifieke output.
createTicket (3)
Hiermee kan je een ticket aanmaken in Jira Service Management.
Voorbeeld workflow expression
${jsd.createTicket(String serviceDeskId, String requestTypeId, TreeMap<String, String> requestFieldValues, TreeMap<String, String> requestComplexFieldValues, String raiseOnBehalfOf)}
Input
Parameter | Data type | Voorbeeld | Uitleg |
|---|---|---|---|
serviceDeskId | String | ||
requestTypeId | String | ||
requestFieldValues | TreeMap <String, String> | ||
requestComplexFieldValues | TreeMap <String, String> | ||
raiseOnBehalfOf | String |
Output
Geen specifieke output.