Skryv modules
Elke Skryv applicatie kan samengesteld worden uit zes krachtige modules.
Frontoffice
De frontoffice is een webapplicatie die functioneert als gebruiksvriendelijke interface voor burgers, bedrijven en verenigingen die een interactie aangaan met de overheid. Typische acties zijn aanvragen indienen of documenten ontvangen en downloaden.

Belangrijke kenmerken zijn:
Cloud-based: 24/7 bereikbaar via het internet.
Mobile-friendly: responsive design voor smartphone of tablet.
Gecontroleerde toegang: enkel toegankelijk na authenticatie.
Beveiligde omgeving: bescherming van privacy-gevoelige dossiergegevens.
Frictieloze gebruikerservaring: stap-voor-stap begeleiding doorheen het proces.
Up-to-date: dossierstatus is op elk moment consulteerbaar.
Uitbreidbaar: customizaties of bijkomende functionaliteiten zijn mogelijk.
Backoffice
De backoffice is een webapplicatie die functioneert als een gebruiksvriendelijke interface voor dossierbehandelaars en hun diensthoofden. Typische acties zijn ingediende aanvragen beoordelen of automatisch gegenereerde communicaties bijwerken en uitsturen.

Belangrijkste kenmerken zijn:
Cloud-based: 24/7 bereikbaar via het internet, plaats- en tijdsonafhankelijk werken.
Gecontroleerde toegang: enkel toegankelijk na authenticatie.
Beveiligde omgeving: bescherming van privacy-gevoelige dossiergegevens.
Rechten & rollen: bepaal wie wat kan zien of doen.
Taakgericht: geprioritiseerde taaklijst voor elke dossierbehandelaar.
Efficiënt: acties in bulk uitvoeren over meerdere dossiers heen.
Overzichtelijk: configureerbare dossierlijsten en overzichten.
Gedetailleerd: dashboard en detailpagina’s per dossier.
Uitbreidbaar: customizaties of bijkomende functionaliteiten zijn mogelijk.
Process automation
De process automation module laat toe om de digitale dienstverlening volgens een vooraf ingesteld proces te laten verlopen. Elk proces bestaat uit verschillende stappen die uitvoerbaar zijn via gebruikerstaken (zie frontoffice en backoffice), gelinkte services (zie connector factory) of ingebouwde logica (kant-en-klaar of op maat geschreven).

Belangrijkste kenmerken zijn:
Procesorchestratie: de juiste taken op het juiste moment toegewezen aan de juiste uitvoerders.
Automatisatie: ideaal voor repetitieve, foutgevoelige taken.
Betrouwbaar: nauwkeurig en consistent bijhouden van de status binnen duizenden processen.
BPMN-based: procesdefinitie volgens de internationale BPMN-standaard, zowel uitvoerbaar binnen de applicatie als leesbaar voor de business.
Developer-friendly: engine die uitgebreide logica ondersteunt (DMN-beslissingstabellen, expressies, scripts, Java-gebaseerde code).
Connector factory
De connector factory biedt de mogelijkheid om een ruime waaier aan gelinkte services eenvoudig te integreren binnen het proces.

Belangrijkste kenmerken zijn:
Plug & play: ruime bibliotheek aan out-of-the-box gelinkte services.
Beveiligd: token-based security (OIDC) en geëncrypteerde communicatie.
API-based: ontkoppeld, flexibel en schaalbaar via REST-interface.
Op maat van de overheid: connectie met authentieke overheidsbronnen zoals Magda, GIPOD, enzovoort.
Uitbreidbaar: nieuwe services makkelijk op te zetten en toe te voegen.
Studio
Skryv Studio is een webapplicatie die functioneert als gebruiksvriendelijke interface voor configuratoren en developers. Via Studio is het mogelijk om de dienstverlening te gaan modelleren via configuratie-items zoals BPMN-procesdiagrammen, beslissingstabellen, formulieren en communicatietemplates.

Belangrijkste kenmerken:
Low-code: geen of slechts beperkte codeerskills nodig.
Gebruiksvriendelijk: laagdrempelige, intuïtieve user interface.
Snel: creëer in een mum van tijd een eerste werkende versie van de applicatie.
Preview: configuratie onmiddellijk testbaar in een previewomgeving.
Begeleid: automatische detectie van configuratiefouten.
Twee versies: keuze tussen online of desktop Studio.
Reporting & monitoring
De reporting & monitoring module biedt een verscheidenheid aan tools om de vinger aan de pols van de applicatie te houden.

Belangrijkste kenmerken:
Open: exporteer realtime dossierdata naar ERP- of BI-systeem.
Operationele dashboards: monitor belasting en performantie (uptime, responsetijden) van de applicatie.
Procesmonitoring: details voor elk individueel proces (incident management) of globale analyse (heatmaps & rapporten) met het oog op procesoptimalisatie.
Alerts en meldingen: notificatiesysteem voor support engineers laat toe dat zij proactief kunnen ingrijpen bij overschrijden van kritieke parameters.