Herken je dit?
Vanuit het standpunt van de aanvrager
Aanvragers moeten tijd vrijmaken en zich verplaatsen naar een overheidsgebouw om een aanvraag in te dienen.
Aanvragers vinden onvoldoende of gebrekkige informatie over het verloop van de procedure.
Voor iedere aanvraag moeten aanvragers meerdere formulieren invullen, bewijsstukken indienen of bijkomende vragen beantwoorden. Vaak wordt er info opgevraagd die eigenlijk al gekend is bij de overheid.
Aanvragers weten niet waar ze terecht kunnen en worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Aanvragers krijgen pas laattijdig feedback en hebben geen zicht op de status van hun aanvraag.
Mét Skryv: 24/7 beschikbaar, laagdrempelig, duidelijk, ‘only-once' en ‘no wrong door’-principes, transparant.
Vanuit het standpunt van de dossierbehandelaar
Dossierbehandelaars verliezen het overzicht. Informatie staat verspreid op verschillende locaties zoals papier, lokaal geïnstalleerde softwaretoepassingen en losse tekstdocumenten.
Dossierbehandelaars willen gefocust van thuis uit werken, maar dit lukt niet gezien ze enkel op kantoor toegang hebben tot dossierinformatie.
Dossierbehandelaars worstelen met procedures en wetgeving. Ze missen houvast en begeleiding.
Dossierbehandelaars verliezen veel tijd met het opstellen van brieven of e-mails naar individuele aanvragers.
Mét Skryv: overzichtelijk, cloud-based, guidance, geautomatiseerde communicatie.
Vanuit het standpunt van de overheidsorganisatie
Moeizame samenwerking tussen diensten. Er worden heel wat e-mails met bijlagen over en weer gestuurd. Dit leidt tot misverstanden.
Dossierinformatie is privacygevoelig, maar er is geen manier om lees- of schrijfrechten in te stellen.
Dossierinformatie staat niet op een beveiligde omgeving. Vatbaarheid voor hacking en ontvreemding van informatie.
Wijzigingen in procedure of wetgeving leiden tot chaos. Er ontstaat verwarring en er worden onbedoeld fouten gemaakt.
Mét Skryv: vlotte samenwerking, privacy, data security, wendbaarheid.